کانال سایت در پیام‌رسان سروش

سروش @hshadir

مرگ بر آمریکاای كاش دعای مرگ برای دیگر ملت‌ها از دهان ايرانيان بيفتد! ای کاش جمعه به جمعه برای نیمی از جهان آرزوی مرگ و نیستی نکنیم تا اينقدر مملكتمان دچار مرگ و غم و عزا نشود! همان انرژی منفی كه بعد هر نماز از حلقوم ایرانیان هیجان زده  در می‌آید، عاقبت به سر ايرانيان برمی‌گردد. كاش بعد هر نماز در مساجد آرزوی بركت و ايمان و يكتاپرستی برای تمام دنيا می‌كرديم تا شاید قطره‌ای از این دریای انرژی مثبت به خودمان بازگردد.

بسم الله

عزیزی این پیام را برایم فرستاد و نظر خواست. این پیام به نقل از دکتر الهی قمشه‌ای منتشر شده است؛ اما تقریباً اطمینان دارم که او این سخن را نگفته است. او داناتر از این است که چنین سخن سخیف و سبکی بر زبان و قلم جاری کند!

به گوینده‌ی این سخن عوام‌فریب باید گفت:

نظر شما درباره‌ی این عبارت‌ها چیست؟!

ـ قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ؛ مرگ بر دروغ‌پردازان! (ذاريات، ١٠)

ـ فَقُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ ثُمَّ قُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ؛ مرگ بر او باد که چگونه تدبیر کرد! آری مرگ بر او باد که چگونه تدبیر کرد! (مدثر، ۱۹ و ٢٠)

ـ قُتِلَ الْإِنسَانُ مَا أَكْفَرَهُ؛ مرگ بر انسان که چه ناسپاس است! (عبس، ١٧)

ـ قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ؛ مرگ بر آدم‌سوزان خندق! (البروج، ٤)

نیز نظر شما درباره‌ی ده‌ها آیه‌ی دیگر از قرآن کریم چیست که کفار و منافقان و شیاطین و اشرار را با الفاظی مانند «لعن» و «ویل» و مانند آن مورد سرزنش و نفرین قرار می‌دهد؟!

هم‌چنین نظر شما درباره‌ی زیارت عاشورا چیست که مملو از لعن و نفرین دشمنان خدا و اهل بیت است؟!

متأسفانه باید بگویم که شناخت شما از خدا ناقص است؛ شما از خدا فقط رحمت و محبت یک‌سویه‌اش را شناخته‌اید؛ غافل از این‌که این سکه، روی دیگری نیز دارد به نام خشم و غضب.

«به بندگان من خبر بده که منم آمرزنده‌ی مهربان و این‌که عذاب من عذابی است دردناک!» (نَبِّئْ عِبَادِي أَنِّي أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِيمُ وَ أَنَّ عَذَابِي هُوَ الْعَذَابُ الْأَلِيمُ/ حجر، ۴۰ و ۵۰)

خدا مؤمنان را نیز این‌گونه می‌پسندد؛ «سخت و شدید بر کافران و مهربان و لطیف برای مؤمنان» (اشداءُ علی الکفارِ و رحماءُ بینَهم/ فتح، ۲۹). اسلام کامل است و محبت و مهربانی را در کنار خشم و نفرت می‌بیند و درباره‌ی خشم و نفرت، صورت مسأله را پاک نمی‌کند؛ بلکه می‌فرماید: مؤمن کسی است که هم حب و دوستی‌اش و هم بغض و نفرتش برای خدا و بر مدار خدا است. برای خدا دوست می‌دارد و برای خدا دشمن می‌دارد. گرفتن و واگذاشتنش نیز با محوریت الله است؛ اگر او بخواهد می‌گیرد و برمی‌دارد و اگر او بخواهد ترک می‌کند و رها می‌سازد. (المؤمن حُبُّه لَلّه و بغضُه لِلّه و اَخذُهُ لِلّه و تَرکُه لِلّه)

اسلام ولایت اولیای الاهی و محبت مؤمنان را وظیفه‌ی مسلمانی می‌داند و آن را با عنوان «تولّی» بر همگان تکلیف می‌کند؛ اما برای تکمیل کار، دستور «تبرّی» را نیز جعل می‌کند و همگان را به اعلام بیزاری از دشمنان خدا و اولیای خدا امر می‌کند و تولی را بدون تبری ناقص می‌شمارد.

آری، ترحم بر پلنگ تیزدندان، ستم‌کاری بوَد بر گوسفندان! چشم شما کم‌سو است و لطف و محبت نهفته در این «مرگ»ها و «لعن»ها را نمی‌بیند. این مرگ‌ها در واقع مرگ بر مرگ است که مساوی است با «زنده باد زندگی!».

مبارزه با میکروب و آلودگی مساوی است با اهتمام به سلامتی و بهداشت! آیا شما زباله‌هایتان را ساعت نه شب سر کوچه نمی‌گذارید؟! آیا نمی‌ترسید انرژی منفی طرد کردن این زبان‌بسته‌های بیچاره دامن شما و خانواده‌تان را بگیرد؟!

پزشک جراحی که بدن بیمارش را با بی‌رحمی تمام می‌شکافد و غده‌ی مرگ‌بار را درمی‌آورد و دور می‌اندازد، آیا با شکافتن بدن بیمار و طرد کردن آن غده‌ی کذایی انرژی منفی تولید می‌کند و خود و خانواده‌ی خود را گرفتار می‌کند؟!

آیا به نظر شما در جنگ تحمیلی ایران و عراق، رزمندگان ما باید به‌جای مرگ خواستن برای دشمنان متجاوز، بر آن‌ها درود می‌فرستادند و به روی تیرهای کشنده‌شان آغوش استقبال می‌گشودند؟! آیا باور دارید که دشمن امروزی (آمریکا و اسرائیل و برخی دیگر) هر لحظه طمع حمله و تجاوز به ایران اسلامی را دارند و همین شعارهای مرگ ما مانند تیرهایی مؤثر عزم آنان را سست می‌کند و توهم تجاوزشان را از بین می‌برد؟! اگر الآن شلیک تیرهای شعاری مرگ به سوی دشمن درست نیست، آیا بعد از حمله‌ی آنان، می‌توان تیرهای واقعی مرگ را به سویشان شلیک کرد؟! چه تفاوتی بین الآن و آینده و چه تفاوتی بین تیر شعاری و تیر سربی هست که این انرژی منفی دارد و اثر منفی‌اش به خودمان برمی‌گردد ولی آن دیگر چنین نیست؟!

قرآن هرچند در جای خود بخشش را بر مجازات برتری می‌دهد (وَ إِن تَعْفُوا وَ تَصْفَحُوا وَ تَغْفِرُوا فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ/ تغابن، ۱۴) اما در یک قاعده‌ی کلی، قصاص را که ظاهرش مرگ و نابودی است، مایه‌ی حیات و زندگی می‌داند (و لکم فی القصاص حیات یا اولی الالباب/ بقره، ۱۷۹).

به عنوان نکته‌ی پایانی عرض می‌کنم که:

ما برای نیمی از جهان آرزوی مرگ نمی‌کنیم. اگر می‌گوییم «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» منظور دولت‌مردان شیطان‌صفت آمریکایی و انگلیسی است، نه ملت آمریکا و انگلیس. اگر می‌گوییم «مرگ بر اسرائیل» منظور دولت‌مردان اسرائیل و صهیونیست‌ها هستند نه همه‌ی یهودی‌ها. اگر می‌گوییم «مرگ بر منافقین و کفار» منظور سردمداران نفاق و کفر است نه کفار مستضعف. اگر می‌گوییم «مرگ بر ضد ولایت فقیه» منظور کسانی است که ولایت فقیه را شناخته و ابعاد آن را درست درک کرده و جایگاه رفیعش را متوجه شده‌اند و با این حال با آن ضدیت و مخالفت می‌کنند، نه هر مخالفی که درباره‌ی ولایت فقیه شبهه‌ی علمی دارد و علی‌رغم تلاش‌هایش هنوز به حقانیت آن راه نبرده است.

این‌ها را اگر جمع کنی، روی هم رفته حداکثر یک درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند. پس ما برای کم‌تر از یک درصد جمعیت جهان آرزوی مرگ می‌کنیم. آیا شما برای اینان آرزوی مرگ نمی‌کنید؟! این‌ها همان‌هایی هستند که اگر امام زمان تشریف بیاورند، دیگر برایشان آرزوی مرگ نخواهد کرد؛ بلکه زهر تلخ مرگ را در کامشان خواهد ریخت و نابودشان خواهد کرد؛ زیرا جهان با وجود اینان هرگز گلستان نخواهد شد.

می‌توانید این مطلب را در شبکه‌ی اجتماعی خود به اشتراک بگذارید:

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn اشتراک در کلوب اشتراک در افسران

دیدگاه‌ها   

+4 #9 اصفهانمهدی 1397-03-15 09:20
مرگ گفت از روی عادت و سو استفاده کردن از این حربه برای نیل به اهداف و نیات چ تعبیری دارد چقدر در عمل ما خودمان را ساختیم که به این نکته رسیدیم که مرگ به خودمان بر میگردد، مگر در جامعه ما مرگ زیاد شده است ؟ایا پارادوکس شدیدی وجود دارد که میخواهیم دیگر مرگ و نفرین نفرستیم ؟ایا ما مستحق تریم به مرگ نسبت به انانی که دعای مرگ برایشان میفرستیم ؟ ایای اساسا ان چیزی که میگوییم به خودمان بر میگردد ؟مثل همین شعار مرگ بر دشمنانمان ؟و اگر برمیگردد این همه پسرفت و مرگ های عجیب و غریب ناشی از همین شعار است یا ناشی توخالی و عمقی نبودن شعار ؟ نباید فقط به این موضوع بسنده کرد که سخن قران است یا خیر ،باید ریشه ها را در جامعه پیدا کرد که بازتاب این لعن و نفرین بیشتر از آنی که به دشمن ضربه بزند حالا یا ب این دلیل یا به دلایل دیگر آثارش در جامعه پیداست ، .
نقل قول کردن
0 #8 تهرانمحمد اکبری 1396-12-05 12:57
تشکر از روشنگری شما. انشاا... موفق به تاییدات الهی باشید.
نقل قول کردن
-2 #7 قممانا 1396-10-27 15:31
الهی قمشه ای که زنده ست... چرا خودش تکذیب نمی کنه؟؟؟
نقل قول کردن
-3 #6 آبادانزینب 1396-10-26 21:47
احسنت
جواب های بسیار خوبی بود. کامل و جای هیچ سوالی نبود. ممنون که مارو از شبهه درمی آورید .
آجرکم الله
نقل قول کردن
+4 #5 نیوکاسلآریا رضاخانی 1396-10-12 18:12
نمیشہ برای این یک درصد ھم جای مرگ، ھدایت و بازگشت بہ حق و حقیقت آرزو کرد؟ یادمون نرہ جای خدا نشستن و قضاوت کردن، گناہ کمی نیست، بصرف مسلمان بودن، بصرف عمامہ و عبا داشتن، بصرف ولی فقیہ بودن مجاز بہ قضاوت و احیانا تکفیر انسان ھای دیگر کہ مخالف عقیدہ و باور ما فکر میکنند و حتی عمل میکنند نیستیم، شما جوری از روی دیگر سکہ ی صفات خداوند صحبت میکنی انگار روی قبلی سکہ رو دیدی و درک کردی، دریای بخشش خداوند انقدر بزرگ و بی پایانہ کہ حتی خود شیطان ھم در توبہ و برگشت بروش بازہ، مگہ تو نعوذ باللہ امام زمان (عج) ھستی کہ اینجوری حکم میدی؟ تکفیر کردن تنھا مختص امام معصومہ و بس، اینکہ یک مجتھد صاحب فتوا حکم بمرگ کسی بدہ از دایرہ ی انصاف و عدل و داد بنظر من بیرونہ، ممکنہ مجتھد دیگہ آی حکم دیگہ ای بدہ، بسیاری از احکام اسلام کہ بعد از غیبت کبری توسط فقھا و غیر معصومین صادر شدہ و بہ اسلام منتسب ازین دست احکام ھست و قابل تشکیک، از نظر من، شما یکبار دیگہ مرور کن این احکام رو، منتھا اینبار منصفانہ و با دید یک انسان آزادہ، شاید بہ نتیجہ ای متفاوت با اکنون رسیدی برادر من

***** پاسخ *****

۱. دعا و آرزوی هدایت برای بعضی‌ها لغو و بیهوده و بلکه غیرحکیمانه و اشتباه است. خدای مهربان درباره‌ی چنین انسان‌نماهایی می‌فرماید:

ـ براى پيامبر و مؤمنان روا نیست كه براى مشركان طلب آمرزش كنند؛ هر چند از نزديكانشان باشند؛ آن هم پس از آن‌كه بر آن‌ها روشن شد كه اين گروه، اهل دوزخند! (ما كانَ لِلنَّبِيِّ وَ الَّذينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكينَ وَ لَوْ كانُوا أُولي‏ قُرْبى‏ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحابُ الْجَحيم‏/ توبه، ۱۱۳)

ـ براى آن‌ها تفاوت نمى‏كند، خواه استغفار برايشان كنى يا نكنى، هرگز خداوند آنان را نمى‏بخشد؛ زيرا خداوند قوم فاسق را هدايت نمى‏كند! (سَواءٌ عَلَيْهِمْ أَسْتَغْفَرْتَ لَهُمْ أَمْ لَمْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ لَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقين‏/ منافقین، ۶)

ـ براى آنان يكسان است: چه انذارشان كنى يا نكنى، ايمان نمى‏آورند! (وَ سَواءٌ عَلَيْهِمْ أَ أَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لا يُؤْمِنُون‏/ یس، ۱۰)

ـ چه براى آن‌ها استغفار كنى، و چه نكنى، حتّى اگر هفتاد بار براى آن‌ها استغفار كنى، هرگز خدا آن‌ها را نمى‏آمرزد! چرا كه خدا و پيامبرش را انكار كردند؛ و خداوند جمعيّت فاسقان را هدايت نمى‏كند. (اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعينَ مَرَّةً فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ذلِكَ بِأَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقين‏/ توبه، ۸۰)

۲. برای صحبت کردن از روی دیگر سکه‌ی صفات خدا ضرورت ندارد که این روی سکه را تام و کامل درک کرده باشیم. شما خشم و غضب و عذاب خدا را قبول دارید یا خیر؟ اگر قبول ندارید، پس به بسیاری از آیات صریح قرآن کافرید. اگر قبول دارید، آیا رحمت و مهربانی خدا را به‌طور کامل دیده و درک کرده‌اید؟! اگر ندیده و درک نکرده‌اید، پس چگونه خشم و غضب خدا را قبول دارید؟!!!

۳. شما ادعا کرده‌اید که تکفیر کردن مختص امام معصوم است و بس؛ ولی برای ادعای خود دلیلی نیاورده‌اید. آیا انتظار دارید بنده فرمایش شما را بدون دلیل و مدرک بپذیرم؟! لطفاً این ادعا را با استناد به منابع قطعی و معتبر اثبات بفرمایید.
نقل قول کردن
-3 #4 سمنانبانو 1396-08-23 07:47
عالی بود خیلی سنجیده و بجا
خدا در این راه کمکتان کند
نقل قول کردن
-3 #3 خراسانمحسنی 1396-08-23 07:05
احسنت
عالی بود، جا داره کامل تر هم بشه
نقل قول کردن
-3 #2 تهراننوید 1396-08-22 20:30
عالی بود
استفاده کردیم حاج آقا
نقل قول کردن
-3 #1 بهبهانمصطفی 1396-08-19 17:15
احسنت و درود بر شما
و سپاس از تلاش شما در جهت رفع شبهات و فتنه های این دوران
اجرکم عندالله
نقل قول کردن

نظر شما چیست؟!


خاطره (تصادفی)

دانینیم!

امروز صبح که از سر درس فقه آیت الله خاتمی برمی‌گشتم، نرسیده به پل بازارچه در پیاده‌رو پیرمردی را دیدم که مقداری آدامس روی پارچه‌ای ریخته بود و می‌فروخت. خودش هم روی صندلی تاشو نشسته بود و از سوز سرما در خودش فرورفته بود.

از او گذشتم ولی خیالم در کنارش ماند؛

ـ آخر مگر همه‌ی این آدامس‌ها چند تومن می‌شود که سود فروش آن‌ها چقدر باشد!

ـ فروش این آدامس‌های ناچیز در این سرما هیچ توجیهی نمی‌تواند داشته باشد جز این‌که؛

ادامه مطلب...

پرسش و پاسخ (تصادفی)

چگونگی بخشایش همه‌ی گناهان با یک عمل کوچک

پرسش

در برخی از منابع معتبر روایی و دعایی می‌بینیم که فرموده‌اند: اگر فلان عبادت را انجام دهید یا فلان دعا را بخوانید، خدا همه‌ی گناهانتان را می‌بخشد. چگونه ممکن است خدا همه‌ی گناهان ما را با یک روزه یا یک دعا یا عمل مستحبی دیگر ببخشد؟! این مسأله چه توجیه منطقی می‌تواند داشته باشد؟

پاسخ

 همان‌طور که گفتید، در منابع معتبر دینی آمده است که انجام برخی اعمال آثار شگفت‌انگیزی دارد و می‌تواند یک عمر گناه را پاک کند و یک عمر راه غلط را جبران نماید. مثلاً درباره‌ی آثار ذکر صلوات فرموده‌اند: هرکسی یکی صلوات بفرستد، خدا همه‌ی گناهانش را می‌بخشاید.

در برخورد علمی و منطقی با این مطلب دو نکته به دست می‌آید:

ادامه مطلب...
ما 38 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا

1137617
امروز654
دیروز802
این هفته4615
این ماه15401
مجموع1137617

سلام!

سلام. از بازدیدتان از وب‌سایت محقّر بنده ممنونم!

این وب‌سایت یک سایت جامع و پرمحتوا نیست؛ بلکه یک پل ارتباطی بین من و مخاطبان عزیز به‌منظور دسترسی آسان و دائمی به بنده است. هرچند تلاش می‌کنم گه‌گاه مطالب ارزنده و مفید منتشر کنم ولی فقط در حدی که فرصت داشته باشم و به امر تحصیل و فعالیت علمی‌ام لطمه نزند.

اگر درباره‌ی نوشته‌هایم نظری داشتید، خوشحال می‌شوم نظرتان را در ذیل همان مطلب بیان کنید.

هرگونه نظر و انتقاد و پیشنهاد دیگری اگر داشتید، در بخش «تماس با من» مطرح کنید.

اگر مسأله‌ای هم بود که به نظرتان رسید من می‌توانم در پاسخ‌گویی و راهنمایی به شما کمکی بکنم، در بخش «پرسش و پاسخ» مطرح نمایید.

از خدا برای شما و خودم، آرزوی جسمی سالم، فکری بلند، ایمانی استوار، دلی مَحرم و عاشق، روحی باتقوا، روحیه‌ای پرانگیزه و بانشاط دارم. یا علی!