کانال سایت در پیام‌رسان سروش

سروش @hshadir

با نام خدا

(زمستان 1389) براي كاري به اردبيل و زيارت حاج آقا عاملي امام جمعه‌ي اردبيل و چند مسؤول ديگر استاني رفته بودم. موقع نماز ظهر شد.

براي نماز به مسجد ميرزا علي‌اكبر عابدي رفتم. در وضوخانه ديدم پيرمردي صورت و دست‌هايش را شسته و مي‌خواهد آب را ببندد و مسح بكشد. شير آب را بست ولي احساس مي‌كرد كه هنوز آب مي‌آيد. هي شيرهاي آب سرد و گرم را مي‌بست و هي به خروجي آب دست مي‌زد و هي مي‌گفت: نه ديگه نمياد. شايد بيست سي بار اين كار را تكرار كرد. حالت خاصي هم داشت. مشخص بود به وسواسي عجيبي مبتلا است. بعد از كلي ور رفتن با شير، كناري رفت و مشغول مسح كشيدن شد. دست راستش را بر سرش گذاشت به طوري كه انگشتانش به پشت سرش مي‌رسيد. با نوك انگشتانش چنان پوست سرش را محكم و مكرر فشار مي‌داد كه من گفتم الآن سرش زخم مي‌شود!

من قبلاً شنيده بودم كه وسواسي يك نوع بيماري است ولي تا آن روز به چشم خودم يك بيمار وسواس را نديده بودم.

می‌توانید این مطلب را در شبکه‌ی اجتماعی خود به اشتراک بگذارید:

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn اشتراک در کلوب اشتراک در افسران

نظر شما چیست؟!


خاطره (تصادفی)

خُنکا

با نام خدا

(19/10/82) چند سال پيش در مدرسه‌ي حقاني شب خاطره‌اي برپا بود و از آقاي احمد پياهيان دعوت كرده بودند براي خاطره‌گويي. خاطره‌ي خيلي جالبي كه من خودم از ايشان شنيدم اين بود كه:

تابستان بود و هوا خيلي گرم. بچه‌ها (رزمنده‌ها) براي خنك شدن آبتني مي‌كردند. يك نوجوان هم در بين رزمنده‌ها بود. روزي دست مرا گرفت و گفت: بيا برويم چيزي نشانت بدهم كه آدم را خيلي خنك مي‌كند. من هم همراهش رفتم. از كنار بچه‌هايي كه مشغول آبتني بودند گذشت. با خود گفتم شايد از اين‌ها خجالت مي‌كشد و مي‌خواهد در جايي كه كسي نبيند آبتني كند؛ يا اين‌كه جايي ديگر را كه آبش خنك‌تر است پيدا كرده. اما او مرا به گوشه‌اي برد و گفت: بنشين. نشستم. مفاتيح كوچكي از جيبش بيرون آورد و صفحه‌اي را باز كرد و گفت: اين جمله را بخوان.

ادامه مطلب...

پرسش و پاسخ (تصادفی)

چرا اسلام قانون ظالمانه‌ی برده‌داری را تأیید کرده است؟!

پرسش

چرا اسلام قانون ظالمانه‌ی برده‌داری را تأیید کرده است؟!

پاسخ

تصويري كه از برده و برده‌داري در ذهن ما وجود دارد تصويري است دردآور و ناراحت كننده؛ اين‌كه انساني هم‌نوع خود را چون حيواني در بند كند و او مجبور باشد بدون هيچ اعتراضي انواع و اقسام آزار و اذيت ها را تحمل كند.

منشا اين تصور تنفرآميز، نوع رفتار ستمگراني است كه تاريخ آن را براي ما نقل مي‌كند. افرادي كه با تكيه بر زر و زور اين اجازه را به خود مي‌دادند كه انساني ديگر را در بند كرده و او را با عنوان برده به دارایي‌هاي خود اضافه كنند.

ادامه مطلب...
ما 85 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا

1165480
امروز888
دیروز1050
این هفته2828
این ماه17509
مجموع1165480

سلام!

سلام. از بازدیدتان از وب‌سایت محقّر بنده ممنونم!

این وب‌سایت یک سایت جامع و پرمحتوا نیست؛ بلکه یک پل ارتباطی بین من و مخاطبان عزیز به‌منظور دسترسی آسان و دائمی به بنده است. هرچند تلاش می‌کنم گه‌گاه مطالب ارزنده و مفید منتشر کنم ولی فقط در حدی که فرصت داشته باشم و به امر تحصیل و فعالیت علمی‌ام لطمه نزند.

اگر درباره‌ی نوشته‌هایم نظری داشتید، خوشحال می‌شوم نظرتان را در ذیل همان مطلب بیان کنید.

هرگونه نظر و انتقاد و پیشنهاد دیگری اگر داشتید، در بخش «تماس با من» مطرح کنید.

اگر مسأله‌ای هم بود که به نظرتان رسید من می‌توانم در پاسخ‌گویی و راهنمایی به شما کمکی بکنم، در بخش «پرسش و پاسخ» مطرح نمایید.

از خدا برای شما و خودم، آرزوی جسمی سالم، فکری بلند، ایمانی استوار، دلی مَحرم و عاشق، روحی باتقوا، روحیه‌ای پرانگیزه و بانشاط دارم. یا علی!